Má Vaše dítě problémy s učením? Trápí ho stres spojený s vyučováním či spolužáky?

  • Pletou se mu písmena a číslice, zapomíná háčky a čárky, zaměňuje písmenka, nebo se potýká s obtížemi při čtení a psaní?
  • Pozorujete problémy s koncentrací, nedaří se mu pochopit probíranou látku nebo špatné vnímá čtený text?
  • Snaží se učit, ale není schopno si probírané učivo zapamatovat?
  • Má problémy s komunikací či špatnou výslovností?
  • Prožívá velký stres v souvislosti se školou, ať už ohledně spolužáků, učitelů či z písemek a zkoušek?

Spolu můžeme pracovat na zmírnění problému.

Proč k problémům s učením dochází?

Podle odborných výzkumů  většina problémů s učením pramení z nesprávné komunikace mezi pravou a levou mozkovou hemisférou nebo mezi přední a zadní částí mozku.

Učební dysfunkce řešení Jihlava

Tyto potíže často vznikají v důsledku emocionálního traumatu nebo stresu, který jsme zažili v minulosti (včetně prenatálního období a porodu). 

Strach, bolest nebo strach z bolesti, kterou jsme dříve prožili, mohou být tedy hlavními příčinami potíží s učením.

Mozek je naprogramován primárně na přežití, a když jsme pod tlakem a ve stresu – například při čtení, psaní, počítání nebo zkouškách, ať už vlivem učitele nebo chováním spolužáků – může „vypnout“ některé své schopnosti.

Když zažíváme stres, tělo reaguje uvolněním stresových hormonů. Tento proces ovlivňuje nejen naše tělo, ale i funkci mozku. Aktivita v předních částech mozku, které jsou důležité pro učení, je omezena, zatímco zadní část mozku (kde jsou uloženy všechny naše předchozí zkušenosti) přebírá kontrolu.

Výsledkem je, že mozek pracuje pouze na zlomek své kapacity  a my nedokážeme logicky a kreativně myslet, pouze reagovat, cítíme se bezmocní.

Sníží se schopnost vnímat, koncentrovat, nalézat řešení obecně  - tedy i číst či psát bez chyby, nalézt řešení např. v matematice, naučit se novou látku, vnímat a pochopit vykládané učivo, udržet pozornost, vzpomenout si na naučenou látku při zkoušce apod.

Není to jen o dětech. Podobné potíže můžeme zažívat i my dospělí, například při učení cizího jazyka, řízení auta nebo při snaze zvládnout nové výzvy v práci. Tyto problémy jsou tedy obecně lidské a řešitelné.


Jak se dají problémy s učením řešit?

Pro řešení problémů souvisejících se školou a stresem ohledně školy používám metodu kineziologie One Brain - 3in1 Concepts, která byla pro tyto účely vyvinuta.

Během konzultace společně najdeme stresující zážitek z minulosti, který způsobuje výše uvedené potíže. Díky tomu dokážeme znovu nastolit rovnováhu hemisfér a zlepšit tak schopnost vnímat, zpracovávat, pamatovat si informace a řešit problémy.

Často si malí klienti odnášejí i jednoduchý „domácí úkol“ – posilovací techniky, které můžete praktikovat v klidu doma. Tyto techniky obvykle zahrnují jemná motorická cvičení, která napomáhají upevnit lepší komunikaci mezi mozkovými hemisférami.

Kineziologie Jihlava

Počet konzultací závisí na hloubce problému. První pozitivní výsledky bývají zpravidla viditelné  po 1-3 sezeních, ale je to individuální. Konzultace lze opakovat po 4 týdnech, aby měla mysl a tělo dostatek času na zpracování změn.

Reference

Ráda bych Vám poděkovala za pomoc. Už teď vidím u syna, co se stresu a obav z nových věcí týká, velké zlepšení. Cítili jsme se u Vás oba výborně a uvolněně. Pokud bychom museli v budoucnu řešit jakýkoli další problém, tak se obrátíme jedině na Vás !!
RadkaMaminka školáka

Recenze ověřená e-mailem.

Cena konzultace

1000 Kč/h

Délka konzultace se vždy přizpůsobuje potřebám dítěte a jeho schopnosti spolupracovat. Obvykle konzultace trvá 45 až 60 minut.

Jak se můžeme potkat

  • Osobní setkání: v příjemném prostředí studia.